موسیقی چیست

بازدید : 680
نویسنده خبر :
منبع :
1 1401 دی

 

موسیقی که در زیر شاخ های هنر قرار دارد موسیقی نوعی سرگرمی است که صداها را به گونه‌ای کنار هم قرار می‌دهد که مردم آن را دوست دارند، جالب می‌دانند یا با آن می‌رقصند . بیشتر موسیقی شامل افرادی است که با صدای خود آواز می خوانند یا آلات موسیقی مانند پیانو ، گیتار ، درام یا ویولن را می نوازند .

در واقع موسیقی صدا ها را سازماندهی میکند به طور مثال گر کسی در حین پخت و پز به قابلمه ها بکوبد ، صدا ایجاد می کند. اگر شخصی روی قابلمه ها یا قابلمه ها را به صورت ریتمیک بکوبد، نوعی موسیقی ساده می سازد.

ما به بررسی مطالب زیر می پردازیم:

تاریخچه موسیقی

تعریف موسیقی به زبان ساده

هدف از موسیقی چیست؟

درک موسیقی چیست؟

فواید موسیقی چیست؟

زبان موسیقی

انواع موسیقی

 

تاریخچه موسیقی

موسیقی همواره در طول تاریخ بشر یک عامل مهم فرعنگی و اجتماعی بوده است که در طول تاریخ باعث ایجاد پیوندهای قبیله ای،برآورده کردن نیاز های معنوی و مذهبی شده است.همچنین تاثیرات موسیقی در سراسر دنیا از غرب تا شرق بوده است که پیش از مسحیت یونانیان و بعدا رومیان پا در این عرصه گذاشتن.

باتوجه به پیشرفت هایی که در طول تاریخ انجام می شد ساز های جدید اختراع می شد و همچنین سبک های جدیدی ایجاد می شد.در نقاشی های دیواری و دربرخی از گزارشات کتاب ها درباره سازهای مختلفی که اول از یونان و بعد روم به چشم می خورد.در تمام اروپا موسیقی از اوایل قرن اول طور ی شده که  در زندگی تمام افراد تاثیر گذار است.

 

تعریف موسیقی به زبان ساده

هیچ تعریف از موسیقی وجود ندارد در واقع می توان گفت که موسیقی همان چیزی است که طبق نظرات مردم تعریف می شود.می توان گفت که موسیقی یک رویکردی است که باید کیفیت صدا را در آن فهرست بندی کرد مثل صدای ریتم، ملودی، زیر و بم، صدا و.... .

اگر بخواهیم تعریف علمی از موسیقی ارائه دهیم می توان گفت که موسیقی پدیده ای طبیعی و شهودی است که در یک زمان مشخص کیفیت صدا زیر،بم و انرژی تحت سه ساختار سازمانی متمایز و مرتبط ریتم هارمونی و ملودی قرار می دهد.

 

اگر هم بخواهیم موسیقی را به زبان ساده تر بیان کنیم باید گفت موسیقی نوعی هنر است که صداهای آوازی یا ساز و گاهی هر دو را با هم ترکیب می کند و از فرم، هارمونی و بیان احساسات برای انتقال یک ایده استفاده می کند.

 

هدف از موسیقی چیست؟

هدف از موسیقی بیان حرف ها و احساسات هست.موسیقی در ناخودگاه ما ریشه دارد و همچنین در رفتار ها و انگیزه های ما تاثیرگذار است.برای مثال اگر شما برای تبلیغات برندتون از یک موسیقی خوب استفاده کنید باعث می شود که احساسات مخاطب شما جریحه دار شود و همچنین تاثیر خوبی داشته باشد و هروقت ببینده این موسیقی را هرجا شنید محصول شما را به یاد آورد.

همچنین یک موسیقی خوب می تواند یک همبستگی و وحدت اجتماعی را برای یک جامعه به وجود آورد یا حتی باعث به وجود آمدن یک انقلاب بزرگ شود.

 

درک موسیقی چیست؟

همه انسان ها قابلیت درک موسیقی را دارند ولی هر کسی باتوجه به فکر و اندیشه ای که داره موسیقی را درک می کند به همین خاطر ممکن است درک های گوناگونی از موسیقی توسط مخاطبین انجام شود.ولی برای درک اصلی موسیقی چیزی که واقعا منظور سازنده اثر بوده است نیازمند شناخت و درک خوبی از موسیقی است.

 

 

 

فواید موسیقی چیست؟

موسیقی می تواند برای کسانی که دلشان شکسته هست و یا برای کسانی که شاد هستند همچنین حتی الهام بخش برای کسانی که دارند یک تحقیقات علمی انجام میدهند موسیقی فواید زیادی دارد ما چندر مورد از اصلی ترین فواید را نام می بریم:

تقویت حافظه

کم کردن استرس

بهبود بخشیدن افسردگی

درمان بیماران روانی

تاثیر در یادگیری

متحد کردن افراد

بهتر شدن خواب

مناسب در هنگام ورزش

و..........

 

زبان موسیقی

زبان موسیقی تلفیق شعر و موسیقی است. شعر وسیله ای برای جاودانه ساختن چیزهایی است که برای هویت فرد ارزشمند است و آهنگسازان تلاش می کنند تا احساسات و مقاصد را در موسیقی خود بگنجانند. کاربران می توانند با الهام از قطعات موسیقی مورد علاقه خود شعر بنویسند و پست کنند.

به همین ترتیب، آهنگسازانی که به دنبال الهام هستند ممکن است آن را در میان اشعار بیابند. پیوند همزیستی شعر و موسیقی خلاقیت و بیان اندیشه را تقویت می کند، که باعث تغییرات مثبت اجتماعی می شود.

 

انواع موسیقی

موسیقی بر حسب دوره زمانی به انواع سبک های موسیقی تقسیم می شود که این تقسیم بندی نه تنها به دوره زمانی بلکه به منطقه جغرافیایی ،روش اجرا،نوع ساز و.... بستگی دارد.ما در این قسمت انوع موسیقی را نام می ببریم و در مقالات سبک های مختلف را برای شما شرح می دهیم:

موسیقی کلاسیک

موسیقی باروک

موسیقی امپرسیونیسم

موسیقی مینیمال

موسیقی پاپ

سبک راک

سبک پانک راک

سبک اپرا

موسیقی جاز  

سبک بلوز

موسیقی هیپ پاپ

سبک رپ

سبک کانتری

موسیقی الکترونیک

سبک NewAge

موسیقی متال

سبک سنتی موسیقی ایرانی

راک ایرانی

 

 



مقالات مرتبط



نظراتـــــــــ