شغل خوانندگی

بازدید : 2523
نویسنده خبر :
منبع :
9 1401 آذر
  •  

    برای تبدیل شدن به یک خواننده معروف و تحقق رویاتون چیزی بیشتر از استعداد نیاز است.اگر شما مسابقات خوانندگی را دیده باشید می بینید که بسیار رقابت در شدید است و برای تبدیل شدن به یک خواننده بزرگ استانداردهای زیادی لازم است.اما همیشه یک سوال مطرح است که چگونه از خوانندگی پول در بیاریم؟

    در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که برای انتخاب شغل خوانندگی نیازی نیست که شما لزوما یک خواننده مشهور بشوید.بلکه اگر شما اصول خوانندگی را رعایت کنید و تمرین کنید می توانید یک خواننده خوب بشوید و در جاهای مختلف بخوانید و از آن کسب درآمد کنید.مطالب مورد بررسی

    شغل خوانندگی در کدام رشته است

    مدرک خوانندگی

    مزایا و معایب خوانندگی

    رشته خوانندگی برای خانم ها

    رشته خوانندگی پاپ

    قوانین خوانندگی در ایران

    درآمد موسیقی در ایران

     

 

شغل خوانندگی در کدام رشته است

معمولا کسانی جذب رشته خوانندگی می شوند که به رشته هنر علاقه داشته باشند به طور کلی اولین قدم برای انتخاب شغل خوانندگی علاقه فرد است.مثلا اگر فردی در زمان کودکی یا نوجوان ی دوره آموزش موسیقی و یا خوانندگی را دیده باشد و علاقمند به آن باشد می تواند به صورت تخصصی در مقطع دبیرستان به هنرستان برود و به صورت تخصصی آن را دنبال کند.

همچنین افرادی هم بوده اند که در دبیرستان رشته دیگر داشته اند و در دانشگاه در رشته موسیقی تحصیل کرده اند و موفق هم شده اند.در این مسیر پشت کار شما حرف اول را می زند  پس مهم است که شما پیگیر و همچنین خوب تمرین کنید.



مدرک خوانندگی

خوانندگانی هستند که اصلا در رشته خوانندگی و موسیقی تحصیل نکرده اند ولی در کارشان موفق هستن و همچنین برعکس کسانی که به صورت تخصصی در زمینه موسیقی تحصیل کردن و مدارک علمی لیسانس،کارشناسی ارشد و یا دکترا دارند.اما چیزی که از همه مهم تر است با تمرین لحن و قدرت و حجم صدای خود را خوب کنید.

حتی اگر شما بهترین خواننده هم باشید باید روز به روز روی صدای خودتان کار کنید و آن را بهتر از گذشته کنید.اگر هم در صنعت موسیقی تحصیل کنید به شما کمک می کند قدمی بزرگ در این زمینه بردارید و به هدفتان نزدیک تر شوید. 

 

 

 


مزایا و معایب خوانندگی

بعضی ها فکر می کنند که خوانندگی فقط برای معروف شدن و پولدار شدن است در صورتی که به این شکل نیست خوانندگی مزایای زیادی دارد البته در کنار مزایای خوب معایبی هم دارد .

 
مزایا خوانندگی
    یک خواننده می تواند در مناسبت های مختلف بخواند.
    ممکن است معروف شوید.
    شما می توانید به مردم یاد بدهید که چه جوری خواننده بشوند.
    شما می توانید حس خوبی به مردم منتقل کنید.
    خوانندگی باعث می شود که استرس شما کمتر شود.
    آواز خواندن می تواند عضلا دهن و حلق شما را تقویت کند و باعث شود شما راحت تر بخوابید.
    خواننده برای خواننده شدن نیازی به مدرک ندارد.

 
معایب خوانندگی

    تنها عده از خوانندگان از شغل خوانندگی پول مناسبی در می آورند.
    بسیاری از خوانندگان به شغل دوم نیاز دارند.
    در خوانندگی هیچ امنیت شغلی وجود ندارد.
    برنامه ریزی زندگی خود برای یک خواننده مشکل است.
    فشار می تواند زیاد باشد.
    شاید شما مجبور باشید در تعطیلات و یا آخر هفته ها هم بخوانید.

 

سوالات متداول


رشته خوانندگی برای خانم ها چگونه است؟

شما با شرکت در کلاس های آواز می توانید استعداد خوانندگی خودتان را پرورش دهید.آکادمی صدا و آواز حامد فقیهی بدون هیچ محدودیتی از شما تست آواز و بعد در صورت تمایل شما می توانید در کلاس ها شرکت کنید.


رشته خوانندگی پاپ چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد شما می توانید رشته موسیقی را انتخاب سپس مدارک لیسانس ،کارشناسی ارشد،دکترا را اخذ کنید.


قوانین خوانندگی در ایران چگونه است؟

قوانین خوانندگی در ایران به نسبت کشور های دیگر بسیار متفاوت است زیرا شما برای خواندن و انتشار آهنگ نیازمند یکسری مجوز هایی هستین که در مقالات بعدی به آن می پردازیم.


درآمد موسیقی در ایران چقدر است؟

یک خواننده و یا یک گروه موسیقی که معروف هستند می توانند در ایران در آمد خوبی داشته باشند.یک خواننده معروف بااجرای یک کنسرت و یا انتشار یک آهنگ می تواند به درآمد خوبی برسد.

 



مقالات مرتبط



نظراتـــــــــ