خواننده چیست؟خواننده کیست؟

بازدید : 905
نویسنده خبر :
منبع :
8 1401 آذر

 

اکثر افراد خوانندگی را دوست دارند و خوانندگی برایشان یک فعالیت لذت بخش است.خوانندگی در تمام کشور ها طرفداران زیادی دارد که درهر کشوری آواز خواندن برحسب زبان آن کشور فرهنگ آن و عقاید آن  متفاوت است.همچنین اگر کسی بخواهد حرف خود را به گوش همه برساند می تواند از زبان موسیقی و هنر خوانندگی استفاده کند.

خوانندگی به معنی ساختن موسیقی با صدا است پس می توان گفت خواننده کسی است که بتواند صدای خودش را کنترل کند تا هنری که ارایه می دهد مورد پسند همه باشد پس در نتیجه به کسی که آواز می خواند خواننده یا آوازخوان و یا  وکالیست می گویند.آواز خواندن می تواند برای تفریح سرگرمی و یا حتی به عنوان شغل منافع مالی هم داشته باشد.

آکادمی صدا و آواز حامد فقیهی شما را با موارد زیر آشنا می کند:

اصول خوانندگی

برای خوانندگی از کجا شروع کنیم؟

بهترین سن برای شروع خوانندگی

 کلاس آموزش خوانندگی

 

اصول خوانندگی

اگر شما می خواهید اصول خوانندگی را یاد بگیرید حتما باید تحت نظر یک مربی خوب و مجرب قراربگیرید که علاوه بر یادگیری در زمینه خوانندگی شما را تشویق و مجبور به تمرین کند زیرا اگر در زمان یادگیری تمرین و تکرار نداشته باشید باعث می شود که نکات فراموشتان شود و همچنین دچار نقاط ضعف بشوید.آکادمی صدا و آواز حامد فقیهی به شما در اصول درست صداسازی،تکنیک های تنفس،عضلات حنجره و...... کمک می کند.

اما اصولی که باید در خوانندگی رعایت شود:

مراقبت از اصل صدا

حنجره شما یک نعمت خدادادی است که باید به خوبی از آن مراقبت کنید و تمرین هایی را انجام دهید که به حنجره شما آسیب نرساند چون صدای شما یک ساز است.

 

تاثیر هوا

شما نباید در هوا خیلی سرد و یا برعکس هوای خیلی گرم خشک تمرین کنید و همچنین تنفستان از طریق دیافراگ باشد طوری که به قفس سینه فشار وارد نشود و عمل باز دم را انجام دهید.

 

تلفظ کلمات

شما باید کلمات را به درستی و صحیح تلفظ کنید تا یک اجرای عالی داشته باشید در زمان خواندن مخاطب شما باید حرف ها و کلمات شما را به خوبی بشنود و درک کند.

 

اثرات مخرب مشروبات الکی و نوشیدنی های سرد

مصرف نوشیدنی های الکی باعث می شود که تمرکز شما در زمان آواز خواندن کم شود و همچنین مصرف نوشیدنی های سرد به حنجره شما اسیب برساند.

 

ریتم خوانی

یکی از اصول مهم دیگر در خوانندگی ریتم خوانی است یک خواننده باید به خوبی با ریتم ها آشنا باشد و روی ریتم بخواند.

 

رژیم غذایی مناسب

اگر شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید باعث می شود که حنجره شما حتی در زمان بیماری هم کمتر آسیب ببیند آب بهترین گزینه برای یک رژیم غذایی مناسب است.

 

 

برای خوانندگی از کجا شروع کنیم؟

همانطور که در بالا بیان کردیم برای شروع خوانندگی شما باید اول یک آموزشگاه خوب پیدا کنید که قواعد خوانندگی را به خوبی به شما اموزش بدهد زیرا قواعد خوانندگی به ان شکل نیست که شما از طریق یک مقاله بتوانید یک خواننده خوب بشوید.

بیشتر اساتید معتقد هستن که هرکسی که حنجره سالمی دارد می تواند آواز بخواند پس هیچ محدودیتی وجود ندارد.اگر شما نگران این هستید که شاید صدای خوبی برای خوانندگی ندارید باید به شما بگوییم که اگر شما به خوبی تمرین کنید و درست بخوانید ممکن است به مرور زمان

صدایی پیدا کنید که هرکسی آن را می شنود لذت ببرد پس لازمه صدای خوب در خوانندگی تمرین و تکرار است.

 

آکادمی حامد فقیهی

 

 

بهترین سن برای شروع خوانندگی

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که سن مناسبی برای خوانندگی وجود ندارد زیرا عده ای هستند که در زمان کودکی دارای صدای خوب هستند مثل خیلی از هنرجو های آکادمی ما که اکثرا سنین 7 تا 13 هستند.

همچنین عده ای هم هستن که در سنین 14 سالگی به دلیل بلوغ صدایشان تغییر می کند که بهتر است این افراد بعد از بلوغ در سن بالاتری شروع کنند البته این مورد برای همه قابل صدق نیست زیرا بعضی ها هم هستن که در همان سن 14 سالگی صدای خوبی دارند.

عده ای هم هستند که از سنین بالاتری شروع به خوانندگی می کنند زیرا فکر می کنند آن موقعه صدای بهتری دارند در صورتی که این تفکر غلط است شما برای خوانندگی اگر تمرین و تکرار داشته باشید به مرور زمان می توانید صدای خود را تغییر دهید.

 

کلاس آموزش خوانندگی

آموزشگاه صدا و آواز حامد فقیهی در شهر شیراز یک آکادمی خصوصی است که چندین  سال سابقه کاری در زمینه آموزش در سنین مختلف از مبتدی و پیشرفته را دارد و همچنین هیچ محدودیتی از نظر جنسیتی در آکادمی ما وجود ندارد هم آقایان و هم خانم ها می توانند در کلاس های ما شرکت کنند.

شما در آموزشگاه حامدفقیهی با اصول خوانندگی آشنا می شوید.تلاش ما این است که به شما خدمات آموزشی با کیفیتی را ارائه دهیم پیشرفت شما مایه ی افتخار ماست.برای اطلاعات بیشتر از ساعت و روز کلاس ها شما می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 



مقالات مرتبط



نظراتـــــــــ